İNŞAAT

Projede 7 Milyon Metreküp Asfalt Döküldü

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde otoyol güzergahında asfalt çalışmaları sürüyor. Projede şu ana dek 7 milyon metreküp asfalt döküldü.
 
ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde asfalt çalışmaları sürüyor. Proje sahasında asfalt ve tamamlama işleri ile beraber Ücret Toplama Sistemleri ve Otoyol Hizmet tesislerindeki çalışmalar eş zamanlı olarak sürdürülüyor.
 
Proje yetkilisi, "Otoyol yapım işlerinde birbirini takip eden imalatlar vardır, toprak işleri tamamlanır tamamlanmaz drenaj işleri başlar, drenaj işlerinin bir kısmı da üstyapı işlerinin ardından otoyola gelecek yüzey sularını toplayarak uzaklaştırma amacıyla yapılır, dolayısıyla bu işlerin tamamlanabilmesi amacıyla üstyapı işleri başladı. Drenaj çalışmaları da tamamlanarak, özellikle de ağır kış ayları öncesi imalatların yağmur, kar vb etkilerden korunması amaçlandı. Sıcak karışım yapılmadan önce toprak işlerinde kazı-dolgu çalışmaları tamamlanarak terasman olarak adlandırılan, güzergahın üstyapıya hazır olacak şekilde sıfırlama çalışmaları yapıldı. Ardından üstyapı öncesi, otoyol drenaj işleri tamamlanmasına paralel olarak, soğuk karışım olarak adlandırılan sıcak karışım öncesi tabakaların imalatları tamamlandı. Son aşamada da asfalt, aydınlatma, peyzaj, otokorkuluk, trafik işaretlemeleri, telçit işleri ve yol çizgisi çalışmaları yapılıyor" dedi. 
 
Projede ilk asfalt Haziran 2014'te döküldü. Şu ana dek 7 milyon metreküplük asfalt döküm işlemi gerçekleştirildi, asfalt çalışmalarının yüzde 87'si tamamlandı. 

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde asfalt çalışmaları sürüyor. Proje sahasında asfalt ve tamamlama işleri ile beraber Ücret Toplama Sistemleri ve Otoyol Hizmet tesislerindeki çalışmalar eş zamanlı olarak sürdürülüyor.
 
Proje yetkilisi, "Otoyol yapım işlerinde birbirini takip eden imalatlar vardır, toprak işleri tamamlanır tamamlanmaz drenaj işleri başlar, drenaj işlerinin bir kısmı da üstyapı işlerinin ardından otoyola gelecek yüzey sularını toplayarak uzaklaştırma amacıyla yapılır, dolayısıyla bu işlerin tamamlanabilmesi amacıyla üstyapı işleri başladı. Drenaj çalışmaları da tamamlanarak, özellikle de ağır kış ayları öncesi imalatların yağmur, kar vb etkilerden korunması amaçlandı. Sıcak karışım yapılmadan önce toprak işlerinde kazı-dolgu çalışmaları tamamlanarak terasman olarak adlandırılan, güzergahın üstyapıya hazır olacak şekilde sıfırlama çalışmaları yapıldı. Ardından üstyapı öncesi, otoyol drenaj işleri tamamlanmasına paralel olarak, soğuk karışım olarak adlandırılan sıcak karışım öncesi tabakaların imalatları tamamlandı. Son aşamada da asfalt, aydınlatma, peyzaj, otokorkuluk, trafik işaretlemeleri, telçit işleri ve yol çizgisi çalışmaları yapılıyor" dedi. 
 
Projede ilk asfalt Haziran 2014'te döküldü. Şu ana dek 7 milyon metreküplük asfalt döküm işlemi gerçekleştirildi, asfalt çalışmalarının yüzde 87'si tamamlandı.